söndag 2 december 2007

Första advent

Vad härligt det hade varit om det hade sett ut som på bilden idag när det är första advent!

I torsdags började matte och jag, Woodi på vardagslydnadskurs med Tomas uppe i Rydskogen. Innan så satt matte och Cici hemma hos oss och pluggade inför tentan som de hade igår så när vi gick till bussen fick Atlas följa med Cici och Ping hem. Vi åkte alltså buss upp till Ryd och det var första gången som jag åkte buss utan Atlas så det var lite otäckt men det gick bra ändå märkte jag.

Vi var först på plats (lite ovanligt!) men såsmåningom började mina kurskamrater droppa in. Det var sex andra hundar, bland annat en dvärgpudel, en sheltie och en ungersk vallhund så det var lite olika storlekar på oss hundar. Det är bra för jag är mest van vid att umgås med små hundar annars. Vi gick en promenad i skogen och hade en massa övningar på vägen, vi fick bland annat öva på att titta på våra människor fast vi mötte andra hundar. Matte tycker att jag var jätteduktig och det tycker jag med men jag var väldigt trött efter kursen så jag halvsov i mattes knä hela bussresan hem. Nästa gång ska husse hämta oss efter kursen men i torsdags kunde han inte det eftersom han var i Jönköping och hjälpte Elin och David att flytta till deras nya lägenhet.

I fredags kom Cici och Ping hit igen för mer plugg så vi hade fullt upp hela dagen. Det var rätt skönt när husse kom hem på kvällen så vi fick lite mer bry-om! Så i lördags var det tentadags för matte så hon gick upp jättetidigt eftersom tentan började klockan 8 och det är vi inte vana vid, annars brukar vi gå upp klockan 8. Som tur var släppte hon bara ut oss på baksidan en stund så vi fick lägga oss och sova sen igen tills husse gick upp. På kvällen följde vi med till Jessica och John om hade en liten fest men vi stannade inte så länge utan åkte hem med husse och sov istället.

Nu ska vi gå ut på en promenad! Ha det gott till nästa gång!

Inga kommentarer: