tisdag 5 februari 2008

Fettisdag!

Hej hopp!
Idag har jag, Woodi, varit hos veterinären och fått min ett års-vaccination (matte skrev fel när hon skrev måndag förra veckan). Matte och jag gick till veterinären när hon kom hem från skolan vid halv elva. Husse och Atlas följde oss dit men de gick en promenix och sen hem istället för att sitta och vänta på oss. Matte och husse tyckte att det var en bra idé att ta en hälsokontroll när jag ändå var där så veterinären Johanna kände igenom mig, kollade på mina tänder, lyssnade på mig med stetoskop och spolade mig med förhudsrens. Och sen fick jag en spruta och det gjorde också lite ont fast mest blev jag faktiskt överraskad. Jag höll mina tassar på mattes axlar så det var rätt okej ändå! Matte tyckte att jag var jätteduktig och Johanna sa att jag såg ut att må bra!

När vi kom hem var husse och Atlas hemma och väntade på oss och husse överraskade matte med varsin semla och nybryggt kaffe. Matte älskar semlor så hon blev jätteglad!
Ikväll har Atlas varit på sin lydnadskurs och jag gick i skogen med husse. När kursen var slut kom vi också dit och så lekte vi båda två med de andra hundarna. Idag var dock Atlas favorit i kursgruppen Lisa där så han följde mest med henne... Nu är vi jättetrötta och ska nog snart sova för natten!

Inga kommentarer: